Personal

Oferta publicada en 2025-09-18

Customer Service Trainee with English

  • Ubicación
    : Voluntari, Rumania
  • Tipo de contrato
    : Otro Temporal (duración determinada)

Descripción del empleo

Customer Service Trainee with English

Michelin is hiring!

- - - - - - - - - - - -

With the Michelin all-season internships, you can take your first step towards a career, and not just a job. “All-season” internships give you the flexibility you need: various domains to train in, part-time or full-time schedule, multiple sessions throughout the year, with varying durations (3 to 12 months, depending on the department).

Let’s inspire motion for life! No matter what career path you choose, an internship in Michelin can prepare you for the journey ahead.

RESULTADOS CLAVE ESPERADOS

Previsiones a corto plazo:
• Capta las previsiones/necesidades de clientes a corto plazo
• Propone previsiones de ventas a corto plazo, basadas en el análisis de elementos del cliente (OE)
• Alerta a los interlocutores pertinentes de variaciones importantes en las previsiones/necesidades.
Gestión de Pedidos y Entregas:
• Capta, registra y compromete pedidos cliente de acuerdo con sus necesidades, contratos y nivel de servicio definido
• Propone productos alternativos en caso de falta o penuria
• Coordina y optimiza las entregas de acuerdo a las necesidades de los clientes/socios
Gestión de stocks avanzados:
• Hace entregar las cantidades requeridas en las instalaciones de envío para asegurar el suministro al cliente a tiempo
• Detecta diferencias de stock e implementa acciones correctivas
Organiza el transporte:
• Gestiona el seguimeinto de viajes
• Prepara los documentos pertinentes, incluyendo los necesarios para realizar correctamente la facturación y operaciones de aduanas
Seguimiento de la Ejecución:
• Planifica manualmente los pedidos/cargas no automatizadas, e acuerdo con los compromisos con el cliente
• Gestinoa la cartera de pedidos del cliente y sigue su ejecución
• Hace de enlace con interlocutores pertinentes para asegurar la entrega a tiempo y los compromisos de servicio
• alerta de forma proactiva al clente en caso de cualquier eventualidad, retraso o fallo relativo a los compromisos de servicio y se compromete en la búsqueda de una solución para el cliente
• Aplica acciones correctivas en las aplicaciones pertinentes
• Informa y realiza seguimiento con los clientes
Gestión de Peticiones:
• Capta las peticiones y reclamaciones de los clientes (flujo físico, valor, calidad)
• Analiza y porporciona solución o respuesta adecuada a los problemas , incluyendo
• Gestión de alertas e no-facturación o rechazos de facturación
• Reconciación en conflictos asociados con reclamaciones o en caso de vencimentos
• Contacta, sigue y cierra el bucle con el cliente
• Realiza análisis de causas raiz e implementa acciones correctivas para eliminar recurrencias
• Comparte problemas recurrentes con los interlocutores internos pertinentes para encontrar soluciones
Aplica y mejora métodos de trabajo:
• Aplica normas y procedimientos establecidos por la entidad
• Contribuya a la mejora continua de los métodos de trabajo y de la satisfacción cliente

What we’re offering:

  • Learning opportunities that will help you develop your competencies for the future;
  • Real business challenges;
  • Attractive salary and benefits package;
  • A flexible schedule, with the possibility to work from home;
  • An experienced mentor to guide you;

How we recruit

Once you submit your application, one of our recruiters reviews it. If your profile fits our role:

  • We have a phone call to get to know each other;
  • We hold assessments to see your language skills and competencies;
  • We meet in a face to face (or online, depending the context) interview, with a recruiter and the hiring manager.

LET’S INSPIRE MOTION FOR LIFE

Where do success and ideas come from? We strongly believe they come from collective intelligence.

Our talents, people and employees are the source of purposeful and sustainable innovations. That’s why we care about developing and enhancing their strength, and we ensure them a tailored professional journey across units and countries.

What drives us is the spirit of unlimited innovation, which we all possess. Our goal is to cultivate and nurture that spirit, by questioning the status quo, improving our way to do things. Therefore, we are always optimistic to overcome the challenges of tomorrow.

That’s our mission as an employer: inspiring innovation in all of us, to build a better life in motion for you and for everyone.

Michelin, a leader in the field of tires, is dedicated to sustainably enriching the mobility of goods and people through the production, distribution and marketing of tires for each type of vehicle. It also offers innovative business support services, digital mobility services and publishes travel, hotel and restaurant guides, maps and atlases. Michelin has over 4500 employees in Romania: 3 factories (2 in Zalău and 1 in Florești - Prahova), as well as a commercial network, and a center for shared services, in Bucharest. The office in Bucharest also hosts the coordination center for the Central Europe and Central Asia region.

#LI-Hybrid

Solicitar empleo